14 October 2010

.:Wanita Paling Bahagia 3:Sejambak Mawar~:.




Mawar Pertama:

IngatLah, Tuhanmu ALLAH akan mengampuni orang2 yang memohon keampunan, menerima taubat orang yang menyesaLi dosa2nya dan menyambut setiap hamba yang kembaLi ke jaLan-Nya..

Mawar Kedua:

SayangiLah orang2 yang Lemah, nescaya engkau akan bahagia.BantuLah orang2 yang memerlukanmu dan memenuhi hajatnya, engkau akan disembuhkan & mendapat kepuasan. JanganLah engkau tebarkan kebencian agar seLaLu seLamat dan engkau akan dihargai..

Mawar Ketiga:

Optimis & bersangka baiklah, kerana sesungguhnya ALLah seLaLu bersamamu, para maLaikat sentiasa memohonkan ampunan untukmu, dan syurga teLah menantimu..

Mawar Keempat:

HapusLah air matamu dengan berbaik sangka kepada ALLah. UsirLah segaLa duka dengan mengingat segala nikmat-Nya yang teLah diLimpahkan kepadamu..

Mawar KeLima:

Jangan pernah menyangka bahwa di dunia ini ada orang yang bisa mendapat kebahagian sempurna, kerana tak seorang pun bisa memperoLeh segala yang diinginkan..

Mawar Keenam:

JadiLah seperti pohon kurma, tinggi cita2nya, kebaL dari penyakit dan biLa diLempar dengan batu ia membaLas dengan buah kurmanya yang manis dan bermanfaat..

Mawar Ketujuh:

Pernahkah engkau mendengar bahwa kesedihan dapat mengembaLikan sesuatu yang teLah berLaLu? dan duka Lara dapat memperbaiki sebuah kesaLahan? Lantas, untuk apa engkau bersedih?

Mawar KeLapan:

JanganLah mengharap datangnya ujian dan bencana, tapi berdoalah supaya beroleh ketenangan, kedamaian, dan kesehatan yang pasti datang dengan iZin ALLah..

Mawar KesembiLan:

Padamkan api kedengkian di dadamu dengan memaafkan semua yang pernah berbuat saLah kepadamu..

Mawar KesepuLuh:

Mandi, berwudhu', memakai wangian, siwak dan kerapian adaLah ubat mujarab untuk mengatasi segaLa kesusahan dan kesedihan..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

By: Dr. 'Aidh Abdullah Al-Qarni
[Motivasi Menjadi Wanita Paling Bahagia]




"Jadilah wanita yang paling bahagia, umpama mawar yg indah & harum..membawa kedamaian seisi dunia :)"
Wanita yg bijaksana mampu mengubah sahara yang gersang menjadi taman yg segar menghijau...





"RedhaMu Rabbi Kemuncak Impianku~"
Al-Faqirah iLa Allah
.:'abid sakina:.

8 .:KoMeN:.:

Anonymous said...

salam,thanks coz kongsi ilmu y sgt bmanfaat..moga kte sume dpt jd wanita y plg bhagia..insyaAllah..=)

sinar_islami said...

mahu jadi mawar
:)

nurul88 said...

to Anonymous:

w'salam wbt..sama2 berbagi manfaat insyaAllah..:)
ameen~semoga..tq sudi komen..btw,siapakah gerangan saudari?

to sinar:

enti kan mawar berduri..:)) insyaAllah~hehe

Anonymous said...

oh,lupe pkenal kn diri..sy kwn kpd kwn skolah aiman..act,sy praktikal kt pjabat tanah spt sma ngn kakak aiman..kami pggil dia cik nurul..salam pkanalan eh..=)

nurul88 said...

anonymous:

owh yeke..nama ape? :) kwn kpd kwn aiman?sape ek..hehe..owh,skali ngn kakak la ni..sy pun cik nurul jgk.hehe..slm pkenalan..tq singgah.moga bermanfaat~! :)

Anonymous said...

nma eh,nk kna gtau ke?he..tp sy ni kwn arif..arif safwan..knl kn?act,tbaca blog ni sbb de sorg kwn bukak..lgpon sy mmg suke bca blog org..bnyk bnde dpt..=)

latif said...

salam..ilmu yang berguna..byk membri kesedaran..dan mngingati antra stu sama lain.mudahn dpt dimalkn.:)

nurul88 said...

to anonymous:
bagitau je la nama..kan senang nak panggil.hehe
owh,kawan lama tu..arip.kat jepun skrg..alhamdulillah,bagusla tu..:) moga bermanfaat~

to latif:
wslm wbt..alhamdulillah..:) sama2 ingatkn n amalkn,insyaAllah

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...