25 February 2010

.:UNTUKMU YA RASUL~:.


"Andai dirimu diberi peluang berjumpa dengan Rasulullah SAW..apakah yg akan anda katakan?"


**Sangat bertuah & terpilihnya insan yg dapat bertemu dgn baginda SAW..malu..rindu..banyak yg ingin diucapkan..tapi lebih banyak mahu mendengar dari suara mulia kekasih Allah, Muhammad S.A.W..

Andainya Ya Allah..Kau beri kesempatan ini untukku berjumpa dgn kekasihmu..

Saat terpandang wajahnya..pasti wajahku tertunduk..malu,bisu dan kelu..kerna rindu, umatmu gagah menutur bicara padamu..

~~~~~~~~~~~~


"Sejahteralah dirimu kekasih agung Rasulullah SAW..

Ya Muhammad ya Rasulullah..
Sungguh diri ini faqir..
namun,ku mohon,dengarkan luahanku..
ku hanya ingin meluahkan rasa rindu padamu..
rindu yg tak tertanggung derita..
kisah tentang dirimu..
pujian sempurnanya peribadimu..
indah nian kejadianmu..
cekalnya semangatmu..hebatnya pengorbananmu..
demi Rabb & umatmu..
amat menggugah jiwa & qalbu..

Ya Habiby Ya Muhammad..
diri ini malu berdepan denganmu..
jgnlah memandangku..biarkan ku saja yg menikmati ketenangan wajahmu..
sesungguhnya,ku ingin sekali menjadi umatmu yg terbaik...
ku tahu..walau sehina mana umatmu..
dirimu tetap cintakan mereka..ia kan?
sebelum dirimu 'pergi' meninggalkan alam fana ini..
rintihanmu selalu mendoakan kami..

"Ya Allah..ampunilah ummatku..apa yg telah lepas serta apa yg akan dtg daripada mereka.. apa yg zahir padanya & apa yg batin yg tersembunyi daripadanya.."

cintailah diriku ya habib..ya mustafa..
doakan diriku mencintaimu sebagaimana kau mencintai umatmu..
tiada sebaik-baik manusia melainkan dirimu..
cintamu kudus..kasihmu tulus..
Uhibbuka fillah Ya Rasul..

Ya Muqaffy Ya Murabbi..
Ketahuilah..
Andai dihimpunkan cinta seluruh umat ini..
Demi Allah..cintamu sentiasa melebihi kami..
Maafkan daku ya rasulullah..
Izinkan daku sentiasa ingat padamu..
cintakan daku padamu..
rindukan daku hanya padamu..
kerna cintamu..adalah cinta Rabbku..
Kaulah jalan bagi cinta sejati..

jadikanku seperti Saidina Karamallahu wajhah..
jiwa tegar melafazkan..

"...demi Allah,aku amat mencintaimu melebihi ibu bapaku..."

Cinta kepadamu mengatasi segalanya..
Ku damba cinta & syafaatmu..
Wahai murobbi agung.."

[Ya Allah,pertemukan kami di syurga kelak..ameen ya rabb~Allahumma solli 'ala habibina wa maulana Muhammad wa 'ala alihi wasohbihi ajmain..]


**Rindu..rindu..rindu qalbu..padamu..Ya Rasul...~:(
**Lakaran pantas pena jari menariku..dlm memeriahkan pertandingan quote terbaik sempena program 'Bersamu Muhammad'~12 Rabiul Awal 1431 H.
**Tahniah kepada pemenang pertandingan ni anjuran IMAN..ahli IMAN byk jgk buat sedap2..tp,kita bagi kat orang lain dulu k~;)
**maulidurrasul..bkn skadar hari peringatan,tp hari melakukan anjakan paradigma..pembangkit semangat..mengorak langkah ke arah yg lbh baik,ke arah kegemilangan Islam~insyaAllah ^^


"RedhaMu Rabbi Kemuncak Impianku~"
Al-Faqirah iLa Allah
.:'abid sakina:.

24 February 2010

.:BERSAMAMU MUHAMMAD:.



Bismillah...

Assalamualaikum dan Salam kasih sayang buat semua..:)

InsyaAllah, sempena dgn Maulidurrasul pada tahun ini yg jatuh pada tanggal 26 Feb 2010, Jumaat, IMAN akan mengadakan program kecil-kecilan sepanjang minggu ini agar Maulidurrasul kali ini membawa erti dan manfaat buat semua..tidak berlalu begitu saja, tetapi kita semua dapat 'sesuatu' yg berharga..

Samada rasa rindu & cinta kita makin bertambah (betapa Rasul cintakan kita, bagaimana cinta kita padanya?), atau semangat perjuangan Rasulullah meresap dalam diri kita apabila kembali mengenang sejarah nabi, atau.. diri kita ada proses transformasi utk mencontohi segala akhlak & peribadi agung baginda..segala kecintaan kita terbukti dgn pengamalan sunnah yg baginda tinggalkan..segala pertuturan,kelakuan,ibadah dsb..

kerana warisan sunnah yg baginda tinggalkan...andai kita menghayati dan mengamalkannya, disitulah kita akan terasa insan agung, habibi mustafa, Nabi Muhammad SAW itu masih hidup dan bersama kita..selawat & salam buat baginda...sallallahu 'alaihi wassalam~

Matlamat kita...menjadikan Rasulullah sebagai 'Uswah Hasanah' (contoh teladan yg terbaik)..sama2 kita usahakan, menjadi sempurna sepertinya tidak mungkin, tapi kita mendekati kesempurnaan itu, insyaAllah :)

Details program sepanjang minggu ini:



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


"BERSAMAMU MUHAMMAD"

Tema : "Indah Hidup Bernafaskan Sunnah"

Aktiviti yang akan berlangsung:

  • Pengedaran Pamplet 'Bersamamu Muhammad' di setiap fakulti & batch. [ ISNIN & RABU]

  • Pertandingan "What will YOU say?!?" di group Facebook. (Pertandingan Quote terbaik)
- Pertandingan terbuka kpd semua (bagi yg ada Facebook, kalau takde blh buka akaun)

- Pertandingan berbentuk.."Jika anda diberi peluang bertemu dengan Rasulullah SAW..apakah yang anda akan katakan?"

- Tiada had patah perkataan..

- Hadiah lumayan menanti anda di Majlis Berbuka Puasa nanti.

- Pertandingan telah dibuka. Jom sertai beramai2~! ^^ Hanya klik 'Join' & Taip apa tersirat di hati..


  • Majlis Berbuka Puasa + Ceramah..
Hari / Tarikh : Khamis / 25 Feb 2010

Tempat : Bale Padjadjaran 4, UNPAD


Tentatif:

530 pm - Kedatangan
615 pm - Berbuka Puasa (semua disunnahkan berpuasa, borang akan diedarkan, bagi yg tak berpuasa blh tempah makanan juga)
640 pm - Solat Maghrib berjemaah (blh berwuduk siap2 & bawa sejadah)
650 pm - Tayangan video
715 pm - Penyampaian hadiah pertandingan quote terbaik "What will YOU say?"
730 pm - Solat Isyak berjemaah
740 pm - Pengisian sempena Maulidurrasul Oleh Penceramah jemputan (Akh Indra)
900 pm - Pemberian cenderahati kpd penceramah
905 pm - Kuiz berkaitan ceramah (terbuka buat yg hadir)
915 pm - Penyampaian hadiah
930 pm - Majlis bersurai


**Special: Ada ole-ole dari kami..Bookmark comel. Siapa datang, dia dapat ^^


**Sumber: Blog IMAN yg diupdate oleh abidsakina.



"RedhaMu Rabbi Kemuncak Impianku~"
Al-Faqirah iLa Allah
.:'abid sakina:.

11 February 2010

.:Girl's Day: 3R @ Sumedang:.

[CLICK!!]


"REFRESH ur Body, REZEST ur Soul, REZONE ur Mind"

Date: 14 Februari 2010 (Sunday)

Venue: Waterfall @ Citengah, Sumedang
(Swimming Pool available too~)

Pay: Rp 15 k only (food+place)
(bayar kpd wakil batch masing2)


From 530 am - 1330 pm

we enjoy, relax & have fun together~

make our 'love bond' tighter & tougher~ ;D
feel the true serenity with ALLAH's creation~ ^^

Zikir & Fikir with HIS love..

** See you there, girls~!^^


~~~~~~~~~~~~~~~

**lamanya tak update..ish3..sunyi sepi blog -_- akan cuba mencari waktu sesuai..insyaAllah.

**AGM PKPMI bakal tiba, AGM IMAN juga seminggu lagi...alhamdulillah, akan turun takhta tak lama lagi..:) moga pimpinan baru yg bakal naik lebih baik & dapat buat yg terbaik..usaha kita bersama2..

**Tok Zah (nenek sebelah umi) masuk wad di HUKM. Di diagnose have 'colon cancer' (kanser usus)..dah metastasis ke liver.huhu..ya Allah, permudahkan segala rawatan & pembedahan yg bakal dijalankan..moga semuanya baik2 je..ameen3...risau dengar khabar dari Malaysia..

Untuk rujukan:



**Doakan daku diberi kekuatan & dipermudahkan segala urusan...moga segalanya lancar dengan kehendakMu Ya Allah...

**There’s no way to turn..As HE promise HE will always be there..To bless us with HIS love and HIS mercy..Hasbunallah wa ni'mal wakiyl..ni'mal maula wa ni'man nasir..wa la haula wala quwwata illa biLLah...~




"RedhaMu Rabbi Kemuncak Impianku~"
Al-Faqirah iLa Allah
.:'abid sakina:.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...