08 October 2009

.:OPEN HOUSE CILELES:.

Bismillahirrahmanirrahim...

Pada 3hb Oktober yg lepas..setelah lebih kurang 4 hari baru tiba di bandung (setelah pulang beraya di Tanah Air), buat pertama kalinya ahli bait Pondok Hj Hidayat di Cileles berdekatan Cikuda berjaya mengadakan Open House utk rakan2 seperjuangan batch 07 dan rakan tetangga Cikuda...(skemanya ayat~^^,)...

Alhamdulillah..bajet dlm 100 org dtg..yg dtg dlm +-90 org..(tak kira pun..tp tgk bilangan mangkuk n cawan plastik yg hbs, lebih kurang begitulah anggarannya..). Ingatkan nak buka dari jam 1-5 ptg..tapi, tengok2..berlarutan hingga maghrib..sampai ada yg buka puasa di sini..alhamdulillah....(memberi makan kpd orang yg berpuasa :) ).

Terima kasih kpd semua yg sudi hadir dan menghargai jemputan dari kami :) terima kasih juga kpd yg bersusah payah dtg dan mendaki bukit cikuda (sampai ada yg tersesat jauh ke atas), semata2 utk dtg ke open house ni...kehadiran semua tetamu pd hari tu sangatlah kami hargai...
Kepada yg tak datang..lain kali taknak jemput dah....(merajuk ni..hehe)..

InsyaAllah, tahun depan andai dimurahkan rezeki, dipermudahkan urusan..kami akan buat lagi..
Gembira melihat ramai yg datang menjamu selera & memeriahkan rumah kami...bukan senang rumah ni nak terbuka...tahun ni alhamdulillah berjaya juga...

Tahniah buat ahli rumah yg bertungkus lumus memasak dan membuat persiapan dari malam hingga lah hari open house tu..moga Allah berkati segala usaha kita bersama...

Kini, Syawal lebih kurang seminggu lagi utk melabuhkan tirainya...sekarang ana sedang membuat pecutan puasa...yg lain macam mana? puasa 6 Syawal dah settle? puasa qadha? Moga Allah memberi kekuatan utk kita menjalani ibadah..

Moga kita sama2 dapat istiqamahkan amalan kita pada bulan ramadhan ke bulan2 yg lain...itulah parameter TAQWA yg kita peroleh dari madrasah ramadhan...
Apa kesan dari ramadhan yg lalu? lihatlah amalan dan ibadah kita setelah perginya ramadhan..adakah semakin berkurang, sama atau meningkat...? sama2 muhasabah..

wallahu'alam...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


~GAMBAR OPEN HOUSE CILELES~



Rumah terbuka kami..:)

Tuan rumah..
Mek D, I-man, Hani, Balqis, Ety

Pengisi perut para tetamu..:)

Nasi Impit..menu utama

Soto Ayam..(tak nampak rupa pulak dlm ni)

Kuah kacang...1st trial yg berjaya^^

Lodeh..lontong...

bahan penyeri rasa..pencuci mulut..

tetamu pertama paling awal..sahabat sehati seperut..^^

kami lagi..tetamu Mulana..

tiba2 ada banyak motor hari ni..^^

tetamu dari Sukawening..

Di luar rumah..

Tetamu gene XY..lama benar kamu ber'kedai kopi' ye..^^

Tetamu Sukawening juga..thanx datang~!

Tetamu AJK Maksimal yg menyerbu rumah..^^

Makan2..cian mus letih..

kanak2 riang..hehe

pemilik gene XY lagi..

geng MAKSIMAL

X-penghuni Flamingo..

Mak..dan motor Pak Aji..:)

Geng CGC berbuka puasa..Cikuda Gentleman?? Club :)

Akhirnya...rumah menunggu masa utk ditutup...
arigatou atas kehadiran semua..:))



** Gelora di hati, siapa yg tahu? (tajuk cerpen akan datang,huhu)

** Sedang mencari hati..mendekati Tuhan..rindu utk bersendirian dgnNYA di sepertiga malam..:( kasihani hambaMu ini ya Allah...kuatkan daku.

** Ku mencari ketenangan yg hakiki...rasa ingin bercuti dari segala hal..huhu

** Jiwa ini sering lalai dan alpa...Allahu Allah~ -_- Ighfirli ya Ghafur..



"RedhaMu Rabbi Kemuncak Impianku~"
Al-Faqirah iLa Allah
.:'abid sakina:.

0 .:KoMeN:.:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...