06 September 2009

.:PANTAS MASA BERLALU:.


Subhanallah..Alhamdulillah..wa Lailahaillallah...AllahuAkbar...
[menulis zikir utk mengajak anda turut berzikir utk hari ini..:) ]

Pantas sungguh masa berlalu..

Dulunya baru menjejakkan kaki di bumi Indonesia...
Tahun 1...
Tahun 2...

Kini..

Tahun 3..

Dulunya..dipanggil adik...comel je rasa..
Kini..dipanggil kakak...terasa tanggungjawab..


Hari ni...sudah 16 ramadhan..
Sudah fasa ke-2..hampir ke fasa ke-3..
Ramadhan juga sudah hampir berlalu pergi...

Bagaimana ramadhan mu kali ni?
Bagaimana janjimu yg mahukan ramadhan tahun ni lebih baik?

Semalam..baru lepas melihat adik-adik tahun pertama..
Sempena orientasi pelajar baru Malaysia di sini..MAKSIMAL '09.
Alhamdulillah sempat berkenalan hanya beberapa orang..
Masa yg tidak mengizinkan..insyaAllah, ada masa kita bertemu lagi..
terdengar luahan hati pelajar baru..
Ya..kini kamu, wahai adik2ku..di alam baru..
di negara orang..sedang bermusafir...
musafir mencari ilmu..musafir mencari redha Allah..
Moga sabar..tabah..dan dikuatkan iman dlm menjalani ujian2 di jalan ini..
Jangan khuatir, Allah sentiasa bersama kita...
di mana jua kita, kita masih di bumi Allah, dan kita punya Allah..

Dulunya..diriku juga begitu...
Sampainya di bumi Jatinangor, alhamdulillah bersama sahabat se-kolej..
Tapi..masih risau..masih tercari2 sesuatu yg boleh menjadi perisai...
setiap kali kaki melangkah ke mana jua...dari sekolah, matrik, kolej sehingga universiti..
diri ini sentiasa mencari sesuatu...
sesuatu yg boleh 'menjaga' ku..'memelihara' diri ku supaya tak mudah jatuh tewas dengan dunia yg menyeronokkan..seronok yg membinasakan...
kerana yg dicari adalah keseronokan yg hakiki..bukan hanya sementara...
Alhamdulillah..Allah selalu mudahkan..hanya diri yg selalu leka..

Rupanya yg dicari adalah dakwah dan tarbiyah...
Sesuatu yg ada sifatnya....
Yang ada unsur dakwah...
Yang ada unsur tarbiyah...
Sifatnya ilmu, sifatnya perisai, sifatnya ukhuwah, sifatnya pengubat jiwa..dan ia adalah segala2nya..
Alhamdulillah ada di sini...dan ada di mana2..
walaupun kecil, terasa selamat di sini...
kerana insyaAllah, kitalah yg akan membesarkannya...
berdikarilah untuk mencari...ia akan datang padamu, dan lekat denganmu..:)

Selamat berkenalan dgn kami....
IMAN..dan BAIK...
Platform terbaik utk anda memberi & menerima...
InsyaAllah~:) Selamat berjuang~!


Pantas kan masa berlalu..? Tak sempat rasanya...

Yang datang dan yang akan pergi...

Umur jua makin bertambah...
Ajal juga yg tak tahu bila...

Selagi ramadhan masih di sini...
gunakan kesempatan mendapatkan 'bonus' di bulan ni..
hanya setahun sekali....
Kejar predikat TAQWA..
nikmati rahmah & maghfirah NYA..

Selagi ruh dan jasad masih bersatu...
Bersegeralah! Agar masa tidak membunuh kita...

Pantas kan masa berlalu...?
Kata hati juga sudah berakhir...
Jari juga sudah mahu berhenti menari...

sungguh...masa itu pantas berlalu~

"Demi masa..sesungguhnya manusia dlm kerugian..melainkan orang2 yg beriman & yg beramal soleh...dan yg berpesan2 pada kebenaran dan yg berpesan pada kesabaran..."
[Ayat cinta Allah: Al-'Asr..the moment~]



"RedhaMu Rabbi Kemuncak Impianku~"
Al-Faqirah iLa Allah
.:'abid sakina:.

6 .:KoMeN:.:

Dr Amad said...

IMAN platform terbaik untuk memberi... Dibina dan diperkukuhkan dalam keadaan yang sukar,itu lebih terasa sayang dan cintanya...

Welcome to Jatinangor batch 09...

Seeru ala barakatillah

nurul88 said...

Aiwah..btul2..promote jgn x promote ;)

yg dah dibina..sama2 perkasakn lagi insyaAllah..
moga 1 hari nnt..bila dh xde kat sini..dakwah & tarbiyah makin terang bersinar :) ameen

jadi faci kan? jdlah faci sejati.hehe.mcm mna tu..

Dr Amad said...

ish...mana ada faci2 neh...xpenah ada dalam kamus idup...jadi penangkap gambor adalah

nurul88 said...

o0 yeke..ingat ada dlm kamus idup..huhu

tangkap gambo..tangkap org skali~he

ummi ani said...

Salam Aiman, Umi harap sangat di tahun 3 ni, aiman lebih terasa lazatnya studi dan dekatnya kejayaan yang diinginkan.Moga Allah sentiasa membimbingmu..miss u & luv u

nurul88 said...

w'salam ya ummi..

ameen2...hrpnya mcm tu jgk. lazat n nikmat stadi n sgalanya yg baik...mis u n luv u too~:)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...