07 May 2009

.:DI'TAG' & MENGE'TAG':.


In the name of ALLAH, the most gracious, the most merciful...

Dah lama tak ditag oleh sesiapa..dan jarang di tag..
Dan kali ni ana nak layan 1 tag dari seorang ni yg suka panggil ana ustazah..[ish3,sambil geleng kepala]--Al-Haqqani ~
nasib baik ringkas je arahannya...:) blh la layan kejap..

Dan ini arahannya...

Instructions:
1. Go to your photos folder in your computer.
2. Go to the 6th folder of photos.
3. Go to the 6th picture in that folder.
4. Put the picture on your blog and description of it.
5. Invite six friends to join the challenge.
6. Link them in your blog and let them know they have been challenged.

PROSES 'BERTINDAK MENGIKUT ARAHAN'

Start explore laptop...
ke folder 'PHOTO GALLERY'..
1..2..3..4..5..6..
'SMSTSSS-ILMU ASAS KEMAJUAN'
1..2..3..4..5..6..
klik..
loading...

ya..ini gambar yg bertuah itu...

GAMBAR BARISAN PENGAWAS SESI '05
SEK.MEN.SAINS TUN SYED SHEH SHAHABUDIN

Pengawas a.k.a Ketua Pelajar(KP)

Reaksi : Alahai..nostalgia lama la pulak...:)

**Peraduan mencari : Dalam gambar di atas, di manakah saya? ;) sepatutnya duduk di barisan depan,tp sbb tak cukup, kena duduk belakang.
[kecik hati time tu,hehe..tp di mana anda berada itu tidak penting =) yg penting lakukan amanah yg ditaklif dgn sebaiknya]

**Dulu saya adalah Pengawas Kanan yg garang. Fakta atau Auta? ;)

**Mungkin bukan Pengawas yg garang, tapi ketua naqibah yg garang? ;)
[adik2 junior kalau baca ni mesti cepat m'angguk..selalu berleter..pengisian tak banyak mana pun.huhu..maafla ye.sekarang ni, rindu sangat kat adik2 comel dulu...=) ]

**Guru yg ada di dlm dalam gambar(bermula 3 dari kiri gmbr):
[sekadar imbauan kenangan--tak perlu baca pun takpe kot...;)]

- Cikgu hissan~ [[ cikgu Bhs.Melayu/time sastera BM sgt mengantuk.huhu/warden asrama ]]

- Ustaz Subki~ [[ Selalu mengaku yg saya adalah menantunya ;)/ust.bahasa arab/sekarang bekerja di tempat sama dgn abahku sebagai pensyarah b.arab/ust & isterinya selalu usik abah,'nak jadi besan boleh?'.hehe..ustaz2../warden yg cergas n disayangi semua/suka buat makan2,n bawa student jalan2 ;)/selalu terdengar suara ustaz bila gerak subuh di aspura,"Qum,qum,qum"(bangun3x)~rindu pulak../banyak menjadi guru pengiring selain ustaz suhaimi..nadwah kepimpinan SBP,hari kebudayaan bahasa ara,pertandingan2 dll]]

- Ustaz Saedin~ [[bagi saya,dia seorang ayah--dia ust yg membawa byk perubahan pada sekolah/berani ambil risiko sebagai 'guru disiplin' dlm keadaan disiplin & akhlak pelajar sedang parah/walau banyak yg menentang,tp bg saya dia berani/ramai yg memanggilnya "Abah"/isterinya sebagai guru english dipanggil "ummi'/banyak bantuan & nasihat ustaz berikan pd saya sepjg menjadi KP--terasa seperti anaknya/pernah dipanggil ke bilik guru & dimarah ustaz sbb tak masuk kelas lantaran sibuk menguruskan jemputan penceramah utk program muslimat pada tiap hari Jumaat(Raudhatun Nisa') sehingga terlepas kelas agama,abah ckp,"Abah marah sbb sayang,taknak orang kata bukan2 kat Aiman, kat Pengawas2, sekalipun sibuk dgn program,walaupun hanya subjek agama yg mudah bg Aiman..tapi kehadiran dlm kelas tanda penghargaan & penghormatan kita kpd guru",/ pernah belajar khat,sekali dgn ust.suhaimi,walaupun sikit,tp saya berjaya mendapat tempat ke-2 =)/pernah membantu saya menjejak pencuri duit kelas yg hilang/banyak air mata yg telah mengalir didepannya,termasuk saya~huhu/mungkin ramai yg benci & mungkin ramai yg syg abah..biasalah,perjuangan mmg begitu/byk lagi cerita..yg pasti,byk yg sy dapat, dlm keadaan tiada ustazah/cikgu yg boleh membantu saya & sahabat dlm 'menjaga' adik2 & penghuni aspuri ketika itu.hampir lemah,tapi sy berusaha sebaiknya dlm fatrah masih 'budak hingusan',belum mengerti apa itu dakwah & tarbiyah yg sebenar]]

- Cikgu Zaki~ [[ Penolong Kanan sekolah/baik n bersifat kebapaan/pernah minta simpati utk pulang ke rumah(pulang bermalam) dan di beri kebenaran=) ]]

- Cikgu Omar~ [[ Pengetua sekolah/comel je dan bersifat kebapaan/semasa SPM pernah buat jamuan makan2 di rumahnya...best ;)/baik..]]

- Cikgu Zamri~ [[ PK HEM skolah/org ganu/erm..lawak..& tabah juga 'tahan' menjadi PK HEM kpd budak2 nakal ni...huhu/tempat meminta simpati utk pulang bermalam juga(paling kerap)--mentang2 rumah dekat,blk selalu je ;) ]]

- Cikgu Shorgajati~ [[ Pen.kanan kokurikulum/aktif n rajin turun padang/berdedikasi/english teacher/time nak keluar sekolah,cikgu ni sgt lah femes...semua sibuk mintak sign & markah kokurikulum utk sijil kluar sekolah ;) ]]

- Cikgu Inche Zelipah~ [[Cikgu sejarah/org kelantan/lembut je...baik sangat../abah pernah mintak cikgu ni jadi pembimbing utk usrah kat aspuri..tapi sampai saya keluar tiada apa2..;( mungkin tak sempat.takpelah..]]

- Cikgu Haliza~ [[Cikgu sejarah/seorang ibu di sekolah/syahdu sangat kalau cikgu menangis & keluarkan kata2 yg menyentuh hati.../cikgu suka lagu nasyid 'kerdhaanMu-inteam & 'teman sejati-Brothers'/disayangi byk pelajar dgn sifat keibuannya/kadang2 memang agak tegas/cikgu haliza juga byk membantu dlm menjaga hal ehwal penghuni aspuri ]]

''''''update: p/s to my school mates, maafla ye..tulis benda ni kalut2 tadi..so,ada apa2 salah..komen ek..duk ingat2 balik jugak ni..huhu. tq utk yang mengingatkan.he~


P/s : Saya rindukan sekolah..rindukan kenangan di sekolah..rindukan guru2 yg tidak jemu mendidik kami...rindukan kerja2 perjuangan bersama teman2 Pengawas & teman2 naqib naqibah Persatuan Pelajar Islam(PPI)...rindukan sahabat2,kawan2,teman2 dorm dari ting.1 hingga 5(maafkan andai ada yg terasa/terluka atau apa2 dari dulu hingga sekarang)..rindukan adik2 junior yg sering berjumpa saya atau yg sering ditegur/dimarah oleh saya...(marah bukan krn benci,tapi sayang--seringkali akak tegaskan ayat ni kan?betul akak syg semua....)..rindukan kawan2 sekelas dari ting.1-5...rindu segala nostalgia manis di bumi Tun Syed tercinta..(saya kurang berkenan dgn nama 'Soksek' pd skolah..he;) )


****Oklah..ni je kot nak coretkan..nanti kita sambung lagi pasal sekolah tercinta ni...walaupun sekarang banyak guru2 yg telah berhijrah ke sekolah lain..semoga SMSTSSS terus membangun, buktikan wahai warga SMSTSSS. Buktikan SMSTSSS bkn hanya melahirkn pelajar yg cemerlang akademik,kokurikulum,kepimpinan..tetapi juga dapat melahirkan pelajar yg berakhlak yg boleh menjadi teladan kpd orang lain. kami doakan & sama2 kita berusaha ke arah yg lebih baik~~website SMSTSSS[klik!]


p/s : To Al-Haqqani--arahan TAG ke 5 & 6 ana tak nak buat..huhu.Takpe kan?Ampun..MASA ITU EMAS ;) nanti2 kalau ana ubah fikiran,ana tag balik sape2...=)


RENUNGAN BERSAMA:

“Tiada percetakan dalam kepimpinan. (Lantaran) Pemimpin tidak lahir di bilik kuliah (formal institution atau campus) tetapi tumbuh sendiri dalam hempas pulas kancah (berada di medan), muncul di tengah-tengah pengumpulan masalah (airmata mengiringi rasa hiba melihat mad'u yang tersingkir dari perhatian daie), menonjol di kalangan rakan seangkatan lalu diterima dan didukung oleh umat.” (Bapak Natsir)

**sangat terkesan~~~
**Dipetik dari blog saudara rijal82 (S/U Agong GAMIS@Moderator GAMIS Daily)


"RedhaMu Rabbi Kemuncak Impianku~"
Al-Faqirah iLa Allah
.:'abid sakina:.

18 .:KoMeN:.:

eM-BerG said...

kenapa cikgu nizam? bukan cikgu zamri ker.. hurmm

mdhiyaurrahman said...

cikgu nizam??
sape tu??

k-un said...

aiman!!
kite mna da cikgu ehsan..
isk2...tuh la,cikgu mengajar,ko tdo..
hissan la nma die..

damonharrison said...

hey, i really like your blog, just hoping you could follow me as well? no pressure or anything haha, just trying to build a following. have a great day!

nurul88 said...

to em & aman:

adoii..sory2..
silap la..
2la..dlm kepala dok panggil pak zam jugak..
pastu..automatik tulih nizam...huhu

to k-un:
ha..yg ni pun aku duk pk nama btl..yg aku ingat org panggil 'cikgu hese'(loghat klantan)..ingatkan ehsan...adeh.ape nak jd ni..sory ek.lgpun taip bnde ni kalut2 je..ingat2 cmtu je.

so,sape tau nama cikgu pmpuan sejarah tu...huhu.jpgi nk try cek kt website skola..ish2..hlg ingtan dh

nurul88 said...

nama2 yg silap tu dh dibetulkan...:)
pmbetulan..org panggil cikgu 'hise'..
yg cikgu sjarah pmpuan tu..mcm x trjumpa je..huhu

Izhar al Haqir said...

ha3 x nak baca post pjg2 tu.. t'tekan blog alhaqqani sbb nak tahu siapa dia.. junior aku kat sekolah dulu laa.. mana tah korg leh kenal.. cuma t'ingat yg dia ada ustaz dr sekolah lama dia, selalu solat jumaat kat sekolah aku.. tiba2 ntah mcm mana ustaz tu boleh rapat dgn aku.. masalahnya kat ustaz tu, dia ckp guna bhs arab.. aku nak jawab pun x reti.. ha3.. rindu gak ustaz tu.. eer x tahu kot nama dia.. ke lupa.. T.T harap2 alhaqqani baca komen ni..

Anonymous said...

cikgu kelantan 2 nme ckgu zelipah la kak aiman..adei2..hu2~pelah ketua naqibah kami ni..he3=]
(erm,wk2 zaman dulu2 takut nk melawak cmni..sbb senior & junior..)skrang..bolehla kan..hu5~
kla..take care..blaja leklok..doakan hani sme..salam..=]

Anonymous said...

waa..mmg nostalgia..cikgu sejarah tu cikgu inche zelipah namanya..=)

Anonymous said...

heh
name cikgu pn leyh silap..
ramai ckgu dh pindah skolah bru..
cikgu2 yg bgs pn dh kurang..
all da bes tuk junior2 kt sne..
jom wat reunion 9tahun lg..
=)

nurul88 said...

to izhar:

owh..kenalan blogger..hehe
best 2 dpt rapat ngn org ckp arab..huhu
blh blaja...;)junior rpanya..kecik je dunia eh..

nurul88 said...

To hani:

oho..baru ingat..tq hani..hehe
ok..xpe2..melawak itu perlu..;)
gudluck dear~

nurul88 said...

to anonymous:

tq bgtau..ya, ckgu inche zelipah.nama penuh nya..ingat2..he.mmg nostalgia.tp..ni sape...buh name ek len kali..bru best

nurul88 said...

To anonymous lagi:

biasala 2..2 gunanya kwn2 yg blh mengingatkn..cewah..he
aah..insyaAllah,doakn smstsss trus busaha ke arah kcemerlangan dr smua segi
reunion...9 thn?lamanya..cuti ni leh je wat..;)

Ahmad Taufiq Redzuan said...

Assalamualaikum,

> x pe2, yg arahan ke 5 dan 6 tu nti buat lah
bila2 ye..
> Izhar? Abg Izhar SHAMS ke? mestilah sy kenal abg..dah lama x jumpa abg..belajar mana skrang? bole add yahoo messenger sy di taufq89@yahoo.com

nurul88 said...

w'slm..he..x buat dh kot..
aah..izhar SHAMS..[meh nk tlg jwb,mayb dia dh x tgk entry ni dh ;)]
dia blaja sama ngn ana skrg..kt UNPAD..

Ahmad Taufiq Redzuan said...

yer ke? belajar kat sna lah ni..kecik betul dunia ni kan? huhu..

boleh x pesan kat dia suruh add YM ana? Rindu betul kat dia..sampaikan salam an kat dia ye..

nurul88 said...

owh..ok..i'Allah..;)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...