21 May 2009

.:DEBARAN UJIAN:.

Debaran..
Kian terasa..
Debaran..
Semakin usaha..
Debaran..
Terus percaya..
Debaran..
Kejayaan ku damba...
Debaran..
Tawakkal padaNya..
Debaran..
Redha padaNya..
Debaran..
Allah bersama..
Debaran..
Tenang berbunga..

******


**Setangkai Doa ku pohon..Seribu Maaf ku pinta..

~Hasbunallah wa ni'mal wakiil..wa la haula wala quwwata illa billah‘aliyyil ‘azim..~
"Cukuplah Allah sebagai penolongku & Dialah sebaik2 penolong..dan tiada daya serta kekuatan kecuali dari Allah yg Maha Tinggi n Maha Agung..."

"RedhaMu Rabbi Kemuncak Impianku~"
Al-Faqirah iLa Allah
.:'abid sakina:.

09 May 2009

.:MUKTAMAD: AKAN PULANG~:.

Bismillah...

Baru-baru ni..pening kepala utk membuat keputusan..
Akhirnya..keputusan akhir telah dibuat..dan ana akan pulang ke Malaysia utk kenduri kahwin keluarga Ismail & Normahani yg julung2 kalinya....

Ini walimah pertama dlm family ana..serentak 2 org skali.Alhamdulillah diberi peluang utk pulang~
Sebelum ni ingat tak dapat pulang disebabkan musim exam..
Bila dah keluar jadual exam...alhamdulillah..elok2 je..exam hbs 12 Jun, walimah along & angah 13 Jun =) Tapi ana akan sampai lambat sikit la...huhu..tengah hari camtu ke..

Bila call ummi tanya pendapat..ummi pun mcm excited je..."ha,kalau camtu balik la.."
Apalagi..fikiran yg sedang dlm dilema pun dah tahu apa nak buat...;) tenkiu ummi~
Tapi,banyak la duit akan keluar nanti. Nak balik cuti pjg nanti,kemudian balik raya pulak....
hmm..apapun..demi familyku terchinta....ku sanggup berkorban segalanya.[aiseh..hehe;p]

Dengan ini..dgn penuh rasa syukur dan penuh hormat...

Sahabat2ku yg terdekat..jemput2 lah datang...tp,kalau nak dtg jgn bawak 1 rombongan bas pulak.huhu...kalau kenduri ana nanti takpela..ni kenduri abang ana baru...hehe ;) contact ana dulu k..

Apapun...doakan abang ana & family ye..doakan segalanya berjalan lancar & dipermudahkan...ameen~

Moga Along & Kak Siti serta Angah & Kak Ina bahagia hingga ke Syurga...:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ini kad jemputannya...
Along yg design..(Along la cakap..taktau betul ke tak..hehe)


Along(Umar Al-Mukhtar) & Kak Siti
tema : green


Angah(Muhammad) & Kak Ina
tema : gold

Untukmu Along & Angah...

Barakallahu laka wa baraka 'alaika wa jama'a bainakuma fi khair..

"Semoga Allah memberkatimu & Memberkati pernikahanmu ini serta mengumpulkan kalian berdua dlm kebaikan..."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


JADUAL FINAL EXAM 2ND YEAR FK UNPAD

  • MEI
25,26 - SOCA [STUDENT ORAL CASE]
27 - REMED. SOCA
28 - BHP 4
29 - COMPRE. BHP 4

  • JUN
3 - MDE NBSS
8,9,10 - OSCE [SKILL TEST]
12 - REMED. OSCE
29 - JUDICIUM 1 [KELUAR RESULT]


***DOAKAN SAYA & SAHABAT DI SINI BERJAYA DLM FINAL EXAM NI..JAZAKUMULLAHHU KHAIR~~~


"RedhaMu Rabbi Kemuncak Impianku~"
Al-Faqirah iLa Allah
.:'abid sakina:.

07 May 2009

.:DI'TAG' & MENGE'TAG':.


In the name of ALLAH, the most gracious, the most merciful...

Dah lama tak ditag oleh sesiapa..dan jarang di tag..
Dan kali ni ana nak layan 1 tag dari seorang ni yg suka panggil ana ustazah..[ish3,sambil geleng kepala]--Al-Haqqani ~
nasib baik ringkas je arahannya...:) blh la layan kejap..

Dan ini arahannya...

Instructions:
1. Go to your photos folder in your computer.
2. Go to the 6th folder of photos.
3. Go to the 6th picture in that folder.
4. Put the picture on your blog and description of it.
5. Invite six friends to join the challenge.
6. Link them in your blog and let them know they have been challenged.

PROSES 'BERTINDAK MENGIKUT ARAHAN'

Start explore laptop...
ke folder 'PHOTO GALLERY'..
1..2..3..4..5..6..
'SMSTSSS-ILMU ASAS KEMAJUAN'
1..2..3..4..5..6..
klik..
loading...

ya..ini gambar yg bertuah itu...

GAMBAR BARISAN PENGAWAS SESI '05
SEK.MEN.SAINS TUN SYED SHEH SHAHABUDIN

Pengawas a.k.a Ketua Pelajar(KP)

Reaksi : Alahai..nostalgia lama la pulak...:)

**Peraduan mencari : Dalam gambar di atas, di manakah saya? ;) sepatutnya duduk di barisan depan,tp sbb tak cukup, kena duduk belakang.
[kecik hati time tu,hehe..tp di mana anda berada itu tidak penting =) yg penting lakukan amanah yg ditaklif dgn sebaiknya]

**Dulu saya adalah Pengawas Kanan yg garang. Fakta atau Auta? ;)

**Mungkin bukan Pengawas yg garang, tapi ketua naqibah yg garang? ;)
[adik2 junior kalau baca ni mesti cepat m'angguk..selalu berleter..pengisian tak banyak mana pun.huhu..maafla ye.sekarang ni, rindu sangat kat adik2 comel dulu...=) ]

**Guru yg ada di dlm dalam gambar(bermula 3 dari kiri gmbr):
[sekadar imbauan kenangan--tak perlu baca pun takpe kot...;)]

- Cikgu hissan~ [[ cikgu Bhs.Melayu/time sastera BM sgt mengantuk.huhu/warden asrama ]]

- Ustaz Subki~ [[ Selalu mengaku yg saya adalah menantunya ;)/ust.bahasa arab/sekarang bekerja di tempat sama dgn abahku sebagai pensyarah b.arab/ust & isterinya selalu usik abah,'nak jadi besan boleh?'.hehe..ustaz2../warden yg cergas n disayangi semua/suka buat makan2,n bawa student jalan2 ;)/selalu terdengar suara ustaz bila gerak subuh di aspura,"Qum,qum,qum"(bangun3x)~rindu pulak../banyak menjadi guru pengiring selain ustaz suhaimi..nadwah kepimpinan SBP,hari kebudayaan bahasa ara,pertandingan2 dll]]

- Ustaz Saedin~ [[bagi saya,dia seorang ayah--dia ust yg membawa byk perubahan pada sekolah/berani ambil risiko sebagai 'guru disiplin' dlm keadaan disiplin & akhlak pelajar sedang parah/walau banyak yg menentang,tp bg saya dia berani/ramai yg memanggilnya "Abah"/isterinya sebagai guru english dipanggil "ummi'/banyak bantuan & nasihat ustaz berikan pd saya sepjg menjadi KP--terasa seperti anaknya/pernah dipanggil ke bilik guru & dimarah ustaz sbb tak masuk kelas lantaran sibuk menguruskan jemputan penceramah utk program muslimat pada tiap hari Jumaat(Raudhatun Nisa') sehingga terlepas kelas agama,abah ckp,"Abah marah sbb sayang,taknak orang kata bukan2 kat Aiman, kat Pengawas2, sekalipun sibuk dgn program,walaupun hanya subjek agama yg mudah bg Aiman..tapi kehadiran dlm kelas tanda penghargaan & penghormatan kita kpd guru",/ pernah belajar khat,sekali dgn ust.suhaimi,walaupun sikit,tp saya berjaya mendapat tempat ke-2 =)/pernah membantu saya menjejak pencuri duit kelas yg hilang/banyak air mata yg telah mengalir didepannya,termasuk saya~huhu/mungkin ramai yg benci & mungkin ramai yg syg abah..biasalah,perjuangan mmg begitu/byk lagi cerita..yg pasti,byk yg sy dapat, dlm keadaan tiada ustazah/cikgu yg boleh membantu saya & sahabat dlm 'menjaga' adik2 & penghuni aspuri ketika itu.hampir lemah,tapi sy berusaha sebaiknya dlm fatrah masih 'budak hingusan',belum mengerti apa itu dakwah & tarbiyah yg sebenar]]

- Cikgu Zaki~ [[ Penolong Kanan sekolah/baik n bersifat kebapaan/pernah minta simpati utk pulang ke rumah(pulang bermalam) dan di beri kebenaran=) ]]

- Cikgu Omar~ [[ Pengetua sekolah/comel je dan bersifat kebapaan/semasa SPM pernah buat jamuan makan2 di rumahnya...best ;)/baik..]]

- Cikgu Zamri~ [[ PK HEM skolah/org ganu/erm..lawak..& tabah juga 'tahan' menjadi PK HEM kpd budak2 nakal ni...huhu/tempat meminta simpati utk pulang bermalam juga(paling kerap)--mentang2 rumah dekat,blk selalu je ;) ]]

- Cikgu Shorgajati~ [[ Pen.kanan kokurikulum/aktif n rajin turun padang/berdedikasi/english teacher/time nak keluar sekolah,cikgu ni sgt lah femes...semua sibuk mintak sign & markah kokurikulum utk sijil kluar sekolah ;) ]]

- Cikgu Inche Zelipah~ [[Cikgu sejarah/org kelantan/lembut je...baik sangat../abah pernah mintak cikgu ni jadi pembimbing utk usrah kat aspuri..tapi sampai saya keluar tiada apa2..;( mungkin tak sempat.takpelah..]]

- Cikgu Haliza~ [[Cikgu sejarah/seorang ibu di sekolah/syahdu sangat kalau cikgu menangis & keluarkan kata2 yg menyentuh hati.../cikgu suka lagu nasyid 'kerdhaanMu-inteam & 'teman sejati-Brothers'/disayangi byk pelajar dgn sifat keibuannya/kadang2 memang agak tegas/cikgu haliza juga byk membantu dlm menjaga hal ehwal penghuni aspuri ]]

''''''update: p/s to my school mates, maafla ye..tulis benda ni kalut2 tadi..so,ada apa2 salah..komen ek..duk ingat2 balik jugak ni..huhu. tq utk yang mengingatkan.he~


P/s : Saya rindukan sekolah..rindukan kenangan di sekolah..rindukan guru2 yg tidak jemu mendidik kami...rindukan kerja2 perjuangan bersama teman2 Pengawas & teman2 naqib naqibah Persatuan Pelajar Islam(PPI)...rindukan sahabat2,kawan2,teman2 dorm dari ting.1 hingga 5(maafkan andai ada yg terasa/terluka atau apa2 dari dulu hingga sekarang)..rindukan adik2 junior yg sering berjumpa saya atau yg sering ditegur/dimarah oleh saya...(marah bukan krn benci,tapi sayang--seringkali akak tegaskan ayat ni kan?betul akak syg semua....)..rindukan kawan2 sekelas dari ting.1-5...rindu segala nostalgia manis di bumi Tun Syed tercinta..(saya kurang berkenan dgn nama 'Soksek' pd skolah..he;) )


****Oklah..ni je kot nak coretkan..nanti kita sambung lagi pasal sekolah tercinta ni...walaupun sekarang banyak guru2 yg telah berhijrah ke sekolah lain..semoga SMSTSSS terus membangun, buktikan wahai warga SMSTSSS. Buktikan SMSTSSS bkn hanya melahirkn pelajar yg cemerlang akademik,kokurikulum,kepimpinan..tetapi juga dapat melahirkan pelajar yg berakhlak yg boleh menjadi teladan kpd orang lain. kami doakan & sama2 kita berusaha ke arah yg lebih baik~~website SMSTSSS[klik!]


p/s : To Al-Haqqani--arahan TAG ke 5 & 6 ana tak nak buat..huhu.Takpe kan?Ampun..MASA ITU EMAS ;) nanti2 kalau ana ubah fikiran,ana tag balik sape2...=)


RENUNGAN BERSAMA:

“Tiada percetakan dalam kepimpinan. (Lantaran) Pemimpin tidak lahir di bilik kuliah (formal institution atau campus) tetapi tumbuh sendiri dalam hempas pulas kancah (berada di medan), muncul di tengah-tengah pengumpulan masalah (airmata mengiringi rasa hiba melihat mad'u yang tersingkir dari perhatian daie), menonjol di kalangan rakan seangkatan lalu diterima dan didukung oleh umat.” (Bapak Natsir)

**sangat terkesan~~~
**Dipetik dari blog saudara rijal82 (S/U Agong GAMIS@Moderator GAMIS Daily)


"RedhaMu Rabbi Kemuncak Impianku~"
Al-Faqirah iLa Allah
.:'abid sakina:.

04 May 2009

.:PENYEJUK MATA:.

"Dan demikian pula di antara manusia, makhluk bergerak yg bernyawa serta binatang-binatang ternak ada yg bermacam-macam jenis dan warnanya..Di antara hamba-hamba Allah yg takut kepadaNYA hanyalah para ulama' (org berilmu tentang kebesaran & kekuasaaNya).. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Maha Pengampun.." [Surah Fatir: 28]

INI CERITA IKAN SAYA :)

Hobiku...membela ikan-ikan comel & cantik..dah banyak ikan sebelum ni.. Tapi,Ikan jenis ni mmg cepat mati...pernah beli 2 kali je..kebanyakannya, ada sahabat indonesia yg bagi..:) sebelum ni, letak dlm aquarium kecil.campur semua ikan..tapi tersangatlah cepat mati.. jadi..kali ni..diasingkan dlm botol2 kecil...

***update : Baru tau bahawasanya...ikan ini adalah spesis ikan laga..memang tak boleh disekalikan..huhu.jahilnya~tp sekarang dah tau.time kasih kpd pemberitahu.huhu.cuti nanti nk study jenis2 ikan la...maaf sangat2 ikan2ku yg dulu...:(


Ada si biru..si merah..dan si putih...

Tenang dan hilang lelah mata melihat ia berenang-renang...:)

Subhanallah...indah & unik ciptaanNya..

2 ekor ikan ni..taktau la nak kata ape..pasangan terpisah agaknya..sengaja diasingkan...sebabnya..ikan jenis ini memang tak boleh disekalikan...nanti habis siripnya yg cantik dicarik2 sesama mereka...pengalaman telah mengajar...:)

***upadate : sebab mereka itu adalah ikan laga..akan selalu berlaga2..adeh~[-_-]

Dan ikan putih yg badannya seperti bercahaya ni selalu mengasingkan diri..tapi dia selalu tengok ana buat kerja..dan kadang2 suka tarik perhatian.sengaja langgar batu2 supaya berbunyi.terdengar seperti dia mengetuk2 botol kaca tu..(nak suruh tengok dia la tu...:p)

Teman-temanku di atas meja...:)

Tengok la perangai si biru n si merah tu....ade2 je.. si putih terasing.asyik tengok ke luar...mengenangkan nasib diri...;)

Si biru tgk si merah...si putih tgk pasangan yg terpisah dek 2 lapis kaca...:) di dlm hatinya berdoa.."ya Allah,berilah mereka hidayah" hehe

3 botol kaca...yg kini menjadi 2...:(

Si merah...


Si putih..

Si Biru..Palestine Forever~:)
Sebenarnya..nak cerita bahawa..ikan biru ni baru je mati semalam...huhu~sedih :(

tapi...hidup mesti diteruskan..:)
yg bernyawa pasti akan merasai mati...
begitu juga buat diriku...dan juga kalian~

"Sesungguhnya urusanNya apabila Dia menghendaki sesuatu Dia hanya berkata kpdnya.."Jadilah!" maka jadilah sesuatu itu..."
"Maka..Maha Suci Allah yg di tanganNYA kekuasaan atas segala sesuatu & kepadaNya kamu dikembalikan.."
[Yaasin : 82-83]



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


**Sedang merehatkan minda..exam tak lama dah ni...doakan ye....banyak kena cover.moga diberi kekuatan & semangat.
**Moga Allah kurniakan ketenangan dan kelapangan hati dan minda...berkatilah usaha hambaMu ini,hanya sekadar yg termampu...segala urusan kuserahkan hanya padaMu...
**Cuti nanti..kena cari duit banyak...jadi AJK Dana untuk program mega--PERMAI '09--tak cuti la ana...huhu
**Bittaufiq wannajah semua...all da best utk semua yg di dlm imtihan season...
**La takhof wa la tahzan...innallaha ma'ana....;) ikhlaskan hatiku ya Allah..




"RedhaMu Rabbi Kemuncak Impianku~"
Al-Faqirah iLa Allah
.:'abid sakina:.

01 May 2009

.:GOOD LUCK PENANTI~:.


  • Perang psikologi Umno di Penanti



Calon PKR di Penanti yakin Umno akan meletakkan calonnya di kerusi DUN tersebut dalam pilihanraya kecil yang akan berlangsung hujung bulan ini.

kerusi dun penanti pulau pinang 200409Dalam wawancara eksklusif dengan Malasiakini, Mansor Othman berkata Umno malah akan memilih seorang calon yang berwibawa untuk menyukarkan laluannya.

"Bukan gaya Umno tidak bertanding, bukan budaya parti tersebut. Parti itu akan meletakkan calon walaupun ia mendakwa underdog (tidak mudah menang)," katanya.

"Umno sedang menggunakan (taktik) permainan psikologi dengan meletakkan kita (PKR) calon pilihan.

"Kita tidak boleh sambil lewa, terbawa-bawa atau tertipu dengan perang psikologi (Umno) ini. Kita mesti bersatu, berkempen bersungguh-sungguh dan menemui semua pengundi bagi memastikan kemenangan."

Ditanya peluang beliau memenangi pilihanraya kecil ini yang bermula 23 Mei ini, Mansor meletakkan "harapannya 60 peratus".

"Bukan kerana (saya) sombong atau terlalu yakin. Ia kerana Penanti berada dalam kawasan Permatang Pauh - kubu (penasihat PKR Datuk Seri) Anwar (Ibrahim).

"Beliau mempunyai sokongan kuat di kalangan pengundi Penanti," katanya lagi.



p/s : Penanti...oh Penanti...mesti hangat dekat2 kawasan rumah...kudoakan yg terbaik untukmu...terus semangat:) jgn tertipu...jgn sambil lewa..pilihanraya kecil DUN Penanti--31 Mei 09. Good Luck Dr mansor & org kampungku~![kampung ke?lbh krg la..:) ]




"RedhaMu Rabbi Kemuncak Impianku~"
Al-Faqirah iLa Allah
.:'abid sakina:.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...